Hej!
Jeg har haft min kolonihave i et par sæsoner nu, og nu vil jeg kaste mig ud i at skifte gulvet, da det er gammelt og ujævnt og har et tyndt lag laminat over sig på nuværende tidspunkt, og de plader der ligger under, er smuldret lidt enkelte steder, da det har stået lidt hen inden jeg købte det så tror der har været noget fugt i vintermånederne. Jeg bruger det derfor som et gør-det-selv projekt, hvor jeg prøver mig lidt frem.
Huset er hævet på sten og på lægter, og så bare direkte over jorden/sand, der er eternitplader rundt om huset i bunden. Jeg er kun gået i gang med gulvet på toilettet, så hvis jeg skal lave nogle ændringer er det ikke en katastrofe.
Jeg har indtil videre hængt isolering op under gulvet mellem lægterne under spån plade. Jeg vil gerne lægge noget gulv ovenpå, men er lidt i tvivl om, hvad der er smartest, da huset ikke er opvarmet om vinteren - jeg har nemlig ikke elektricitet. Kan jeg smække noget laminat eller vinyl, eller noget helt tredje på - her tænker jeg på om det kan klare kulden og så videre. Jeg har en solcelleventilation så det ikke står helt stille derinde, ved ikke om det ændrer noget. Har læst lidt rundt herinde, men er stadig lidt i tvivl.
Mvh Sofie