Kan man sølvslaglodde med en elektrisk loddekoble?

Jeg har en tynd stålwire der sørger for at toilettets cisterne kan udløses.
Men nu er stålwiren knækket, og jeg har trukket en ny. Men den klamp jeg har skruet på stålwiren kan ikke holde ind mod træpælen (der trykker ind i cisternen), så jeg vil lodde den fast. Har ikke loddet i ca. 40 år, så jeg ved ikke hvilke produkter der kan anvendes, og om man overhovedet kan 'nøjes' med et el loddekolbe?

Smeden Phi
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slaglodning er lodning ved temperatur over 450o, typisk 600 - 900o, så det med den elektriske loddekolbe kan du godt glemme.

Søren O
Gaslodde-sæt TOOLCRAFT PT-509 1300 °C 50 min 22 ml
10 dele Gaslodde/-brændersæt PT-509



10 dele Gaslodde/-brændersæt PT-509
10 dele Gaslodde/-brændersæt PT-509




  • Artikelnummer: 588226
  • Producentens nr.: 588226
  • EAN: 4016138565416

Universal gasloddeapparat/-brænder-kombination i ergonomisk design. Med praktisk piezo-selvtænding. Til netuafhængigt loddearbejde eller opvarmning af materialer som for eksempel krympeslanger.Kolben reguleres trinløst fra 30 til 120 W (sammenlignet …

Fuld beskrivelse 

3 Anmeldelser
  • :
  • Producent: TOOLCRAFT
TOOLCRAFT

Tilgængelig 177 stk.
Forventet leveringstid: Fre. 1.5 - Tir. 5.5
Køb for mere end 599 kr. (inkl. moms) og få fri fragt.
239,00 kr.
191,20 kr. ekskl. moms
inkl. moms
Læg i indkøbskurven
Tilføj produkt til B2B forespørgsel
  • GLS Flex Delivery - Mulighed for levering til døren
  • Lige nu 60 dages returret, fri fragt over 599 kr.

Øv, havde det på fornemmelsen. Desværre kan jeg ikke anvende brænder så tæt på træ
Troede at der - måske - var sølvslaglodde der var udviklet til 450 grader - i dag  ;-)

Smeden Phi
Den lille fyr som Larsen56 har link til, kan man sagtens styre selv tæt på træ. Du kan evt. afdække det med en fugtig gulvklud, og så ikke lige stikke af i byen umiddelbart efter, altså holde det under observation i passende tid.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gregeren skrev den 28-04-2020 19:57:28

Kan du ikke klemme wiren sammen?

Med et par af de klemmer elektrikeren bruger, når der skal laves wireophæng? 


fase
Lige på det sted kan alle cowboy trick vist bruges. Klip plast overtræk af en elektriker samlemuffe, træk wiren igennem og retur igen så den danner en sløjfe på bagsiden af samlemuffe. Så skrues der fast og det holder rigtig godt. Det her kan sidde uden på din klamp som du skriver ikke kan holde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Gregeren: Tak for tip, men har prøvet flere gange, men wiren splittes ad i flere små tråde inde i klampen og glider.
Ev elmand: God ide, 
Larsen56: God ide. Det vil jeg prøve, selvom det måske ikke er sølvlodde der følger med. Altså ikke nødvendig med sølvlodde matriale? Hvilken gas skal man anvende til det apperat? (har aldrig prøvet et så lille apperat).
Er dette link, det samme produkt, med loddetin, kan den loddetin holde lodningen fast?
www.conradelektronik.dk/p/gaslodde-st-toolcraft-pt-509-1300-c-50-min-22-ml-588226?searchSuggest=product&searchTerm=Gaslodde-sæt%20TOOLCRAFT%20PT-509&searchType=suggest
Til kun 478 kr.


Smeden Phi
S. Fabrin: Hvor køber jeg de klemmer?
Ev elmand: God ide, det med den løkke vil jeg prøve i morgen tidlig. Lige nu siger min 70 år gamle krop at det er sengetid ;-)


Smeden Phi
Du skal formentlig kun bruge et par stykker, så gå ind til den nærmeste el-installatør og køb dem, du skal bruge.

fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis