Tilslutning af lyd fra TV til Surround system

Jeg har købt et nyt TV til sommerhus - Samsung Qe49Q60RAT, men jeg kan ikke få lyd fra TV til mit gamle Philips Home Theater System - HTS6600. Det understøtter ikke HDMI ARC, hvorfor det gamle TV var forbundet med et composite kabel (rød og hvid kabel) fra TV til forstærker.
Findes der en løsning, hvor evt. et HDMI kabel fra TV kan forbindes til en boks, hvorpå der kan tilsluttes et composite kabel?
Jeg vedhæfter tre foto - specifikationer over tilslutningsmuligheder på anlægget, tilslutning bag, hvor composite kabel tidligere var monteret og foto af anlægget.

M.v.h.
Jørgen
specifikationer over tilslutningsmuligheder på anlægget..

Jørgen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit TV har formentlig et helt klassisk 3,5mm jack stik til lyd udgang. Der findes adapter fra Jack til 2x phono (som er det røde og hvide som du har foto af).
Alternativt findes der også adapter fra SCART til komposite, f. eks hos AV-cables
Jeg har også et optisk/lyslederkabel fra TV (den der hedder "Digital Audio Out" på dit billede) til en converter og derfra composite til anlægget. Det er en god løsning med fin lyd.

Mvh. AllanE
Annonce
PS: Dog er der nogle millisekunders forsinkelse på lyden, så der skal skrues ned for fjernsynet, når lyden køres via anlægget.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis