rand og punkt fundament til kolonihave?

Jeg skal bygge en ny kolonihave på 50 m2. Det bliver et træhus med kiprem med understøtning ved gavle og midt i huset. Jeg vil gerne have et støbt gulv i badeværelset, men føler mig lidt skræmt af tanken om at skulle grave rand-fundament og støbe dæk i hele huset.
Kan man kombinere randfundament og støbt dæk i badeværelset med punktfundament til resten af huset? Måske det sætter sig forskelligt og det vil resultere i revner i huset
Gulvkonstruktionen skal helst ikke blive for høj grundet begrænsninger på byggehøjden, derfor overvejer jeg ikke at støbe ovenpå trægulv.
(Billed 1) Jeg ville støbe randfundament som vist med røde prikker, støbe dæk i det sortmarkerede område og have punktfundament og bjælkelag i resten af huset
(Billed 2) De tre søjler bliver kritiske belastnings punkter.

Mvh Anders
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den eneste rigtige løsning der holder, et at støbe en sokkel og støbe betongulv overalt. Du sparer meget lidt ved dit forslag og får med tiden problemer under punktfunda

Tak for svaret. Det er nok for stort et projekt for mig selv at støb. frygter bare jeg er over 100.000 kr før jeg har sokkel og dæk. Jeg er også i tvivl om 12 cm dæk kan bære søjletrykket fra den midterste søjle uden forstærkning under.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis