Afslutning spær

Hej hvordan vil i lave afslutningen på denne konstruktion. Der kommer klinkbeklædning helt op af stolperne (som på billedet viser) fra begge sider. Jeg vil gerne have så lidt udhæng som muligt men stadig mulighed for at lave en pæn afslutning under udhænget for at gemme det øverste beklædningsbræt. Der kommer tagbrædder ovenpå spærre e og tagpap. Kan ikke lige se for mig hvor jeg skal save spærrene?

Jesper
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du kan sagtens skære spærene så de flugter dine lodrette stolper.
Så længe din krydsfiner/brædder Er 6 cm udover færdig beklædning, så det slutter rigtigt af i tagrenden. Husk Alu tagfod med tjære på 🤗
Vil det ikke være pæneste at save dem et stykke fra stolperne? Der skal jo et sternbræt på enderne af spærrene til konsoljern. Og sternbrættet havde jeg tænkt skulle stikke lidt ned under spærrene, så man ikke ser afslutningen på beklædningen, hvis du forstår? 

Jesper
Det er ren og skær din egen beslutning der, nu er det seneste skur jeg lige har lavet godt nok med 1-2 beklædning men lavet således.
Billedet er lige taget i forbifarten

Men jo hvis du vender brættet omvendt midlertidig - skær efter dette, så har du spærrene skåret præcist således at dit sternbræt netop vil rave ud over. Eller hvordan det nu skal se ud.
Ok der har du lavet så sternbræt lige er udenpå beklædningen? 

Jesper
Hvis du lægger sternbræddet direkte på klinkbeklædning skal du bruge afstandsklodser for at sternen ikke hælder indad  - du kan så ligeså godt skære spær af 2-3 cm længere ude. 

Mvh Troels
Ja det er nok det smarteste. Hvad vil gøre i siderne. Tænker at sternbrædder skal gå Ca 5 cm over tagbrædderne. Der kommer en en trekantsliste på det måler 45x45 mm op mod brættet og så er der lidt luft til sternkapslen eller skal jeg lade stikke mere op? 

Jesper
jeg ville da finde en vindskede der kan påsvejses pappen. 

Mvh Troels
denne model? 

Jesper
Der er vel fald på, og så en vandret sternkant. Så skal højden over krydsfiner være trekantliste ( 45 mm ) plus alustern afdækning på det højeste sted. Resten giver så sig selv


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis