Havetraktor ryger voldsomt efter 15-20 min kblkbl 1 28-04-2020 10:21 HejJeg har en Jonsered fr 2215 ma havetraktor. Den starter fint, men der kommer voldsomt hvidt røg efter 15-20 min. Nogle ideer til hvad det kan være?På forhånd tak 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
bobenontot 1221 4100 28-04-2020 12:25 Hvid røg er næsten altid fordi benzinen indeholder vand. Prøv evt. at søge på tidligere indlæg.Det skyldes enten kondensvand, eller fordi benzin nu om dage er tilsat alkohol. Benzin kan ikke blandes med vand, det kan alkohol. Det var derfor man tilsatte karburatorsprit i gamle dage, for at undgå at vanddråber stoppede dyserne i karburatoren.Tøm evt. tanken helt og hæld frisk benzin på, køb evt. det der miljøvenlige Aspen.Tjek lige oliestanden, den må endelig ikke være for høj. Skift evt. olien, det koster ikke alverden.Du kan også bare leve med røgen.Hvorfor det kommer efter 20 minutter ved jeg ikke, måske ligger vandet i en vis højde i tanken, så når du har kørt en vis tid, så er standen sunket til et niveau, hvor motoren suger fra den højde.Måske andre har et godt bud? Træd ikke på mine ledninger :o)
nummer39 241 7400 01-05-2020 18:22 Det kunne godt tyde på en utæt pakning.Hvid røg kan betyde at motoren brænder olie af.Da olie bliver tyndere når det bliver varmt, kan det godt forklare hvorfor at den først ryger efter et stykke tid.Går røgen væk hvis du lader den køre?