Carport - overdækket terrasse

Jeg skal lave en overdækket terasse, som skal skal placeres langs husets udhæng, og under min søgen er jeg faldet over dén her:

https://www.davidsenshop.dk/pi/Enkelt-st%C3%A5lcarport-3060x5200-mm-~_2218732_74389.aspx
I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.

Spørgsmål 1:
Ja, det er en carport. Men der er vel intet i vejen for at bruge den som overdækning til terrasse?
Den minder jo lidt om denne fra bases (dog mindre eksklusiv og med plastiktag i stedet for glas, men til gengæld til 1/10 af prisen (plus/minus)):
https://www.bases.dk/wp-content/uploads/2017/12/terrasseoverdaekning-bases-middelfart-270x180.jpg
Spørgsmål 2:
Udhænget på mit hus minder om det på bases' billede. Se billede med cirka-mål:
Ønsket er at undlade de to inderste stolper og montere den ene langside i spærene i udhænget.Hvordan kan jeg gøre det godt og forsvarligt?
Der er ca. 212 cm fra fliseunderlag til underkant af sternbræt og ifølge måltegning på carporten er selve stolpen 210 cm uden tagrende.
(Overdækningens inderste tagrende kan kobles på eksisterende nedløb som er placeret lige ved siden af).

Spørgsmål 3 (som afhænger lidt af spørgsmål 2):
Hvordan kan jeg sikre at overgangen mellem udhæng og overdækning bliver så tæt at det ikke regner/drypper ned imellem?

Spørgsmål 4:
Ang. fastgørelse i jorden (flisebelægning): Her savner jeg lidt input til hvilke muligheder jeg har.
At støbe 30x30x80 cm som angivet i vejledningen virker lidt voldsomt, men det er heller ikke min spidskompetence :-).
Måske kan der her justeres lidt på højden, for at få tingene til at passe sammen med en løsning på spørgsmål 2 og 3?

Jeg håber I kan hjælpe mig med min spørgsmål. På forhånd tak.

/monza

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du nok godt. Selvom det styrkemæssigt er voldsomt overdimensioneret. 2 er nok, 3 er mere end rigeligt.

Havde overvejetom du kunne brugekonsol/rendejern til firkantede tagrender, men det bliver nok for kluntet.

En smed vil hurtigt kunne lave nogle beslag til dig i den rigtig vinkel.

Mvh Troels
Okay, det behøver ikke at være overdimensioneret, jeg vil bare være sikker på det holder. Jeg kiggede lidt på rendejern og fandt nogle i den her stil:

Ville de kunne bruges? Så vill jeg regne med 4-5 styk alt efter hvor spærene er. De virker lidt små i det.

Og hvordan er det bedst at montere dem uden at afmontere taget? Se denne ikke målfaste skitse:
1'eren er nok den nemmeste (men synlig). 2'eren kan måske blive lidt bøvlet at lave. Og det er jo kun smart at bruge rendejern, hvis de "passer" i størrelse til at kunne gå nedenom tagrenden. Bemærk at sternbrættet er lavere end dækbrædderne under udhænget. det kan vel skæres af så der er plads til et beslag der flugter med dækbrædderne.
Når jeg  tænkte at rendejern ikke kunne fungere så var det også fordi de er beregnet til en tagrende, ikke til at holde et tag i en storm. De sidder jo kun i skruer. 

Mvh Troels
Ja, de rendejern virker en anelse spinkle til opgaven. Omvendt er markisebeslagende voldsomt store. Er der nogen der har andre gode forslag til en passende løsning?

/monza
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også