Varmt køleskab

Hej med jer

Mit køleskab som er af mærket Miele KD 28052 ws som er omrking 6-7 år gammel(har ikke et synligt termometer i selve køleskabet).
Jeg lod den desværre stå åben i ca. 1,5-2 timer igår aftes og lukket den så snart jeg så det. Jeg har tidligere idag taget stikket ud og ind igen, dog er køleskabet ikke blevet koldt.
Jeg kan høre at køleskabet "larmer", så jeg antager at den arbejder. Jeg har selv sat en termostat derind og den viser 10 grader. Ved i måske hvad der er galt?

Det skal også lige siges at jeg tror min fryser heller ikke fungere som den skal, tingene er ikke tøede op, men det ser ikke ud som det plejer.

Mvh
Tas
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det var nok dødsstødet til køleskabet.
@larsen56
Hvis du ikke kan hjælpe eller har noget fornuftigt at sige må du godt undlade at svare på mit indlæg. Ønsker hjælp.. Btw så kan et miele køleskab holde meget længere end de år der er beskrevet, det er derfor det er et dyrt køleskab. God aften. 
nå dit lille pus, så ring til en reparatør.
men 7 år er vel ca. max. 66 procent forventet levetid, så køb et nyt.

Køber du et køleskab til under et par tusinde kroner, kan det næppe betale sig at reparere det. I nogle tilfælde kan reservedele, fx en termostat, ikke udskiftes eller være svære at fremskaffe. Dertil kommer, at alene besøg af en montør nemt løber op i 700-900 kroner. Er køleskabets kompressor gået sig en tur, vil en udskiftning som hovedregel ikke kunne betale sig - uanset køleskabets anskaffelsespris. Hvis kompressoren kører hele tiden uden at køle, er det et tegn på, at den er defekt. Levetiden for et køleskab er normalt ikke det store problem, da mekanikken sjældent går i stykker. Et kvalitetskøleskab holder snildt i 10-15 år, men det kan være en god idé at skifte det ud inden, hvis der er kommet nye og mere energivenlige modeller på markedet.



Velkommen på lds til trådstarter, og lad blot sådanne unyttige kommentarer passere uden anmærkninger.
Jeg er ikke helt med på modellen, men mon ikke det er den type hvor der sidder en lille blæser som blæser luft rundt omkring et køle element
Når du har haft den stående åben så er dette element helt frosset til med is, og det kræver at du holder skabet slukket og døren åben i op til 1 døgn. Det er en meget stor isklump som skal smelte væk, og det kan godt give lidt rigelig smeltevand bagud til det kar der sidder over kompressor. Så der er risiko for lidt vand neden ud af køleskabet.
;Men få den tøet helt op og start så igen.
Selv afrimer kan ikke klare det når det er "gået så galt"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Kære Ev elmand.

Tak for et detaljeret og fint svar!
Jeg må nok få alt i min fryser hos mine forældre så, det er simpelthen så øv :(

Tak for svaret ihvertfald - det er værd at prøve!
Mvh
Tas 
Annonce
Når du har den mulighed så er det jo ikke så galt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super, tror du også på nisser.
Red de varer der kan, men køleskabet kan du godt glemme.
Kompressorens varme ville have optøet isen og der er ingen blæser til fryser.
Jeg har repareret hvidevare i 40 år ca. så det har ikke noget med nisser at gøre.
Larsen56:  Bliv nu ædru til i morgen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kunne ikke være mere enig med din sidste sætning Erik :-) 
Fjernet af moderator
(Årsag: Grimt sprog )
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis