Lukning af hoveddør

Hej Alle

Min kæreste og jeg overvejer at lukke vores hoveddør af, for at lave plads til udvidelse af badeværelset.
Problemet er at den dør vi bruger til daglig er ind i en tilbygning til huset som tidligere var garage (grundet højden er bryggers ikke BBR registreret som beboelse).

Er der regler for om det er lovligt?

Det er et 1 plans hus fra 71 hvis det betyder noget.
Vi har et enkelt trin fra vores bryggers op til resten af husets niveau

På forhånd tak 😊

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er nogrt omkring bredden af flugtveje og plads ved siden af dør. Om der er krav til placeeing og antal husker jeg ikke. Prøv at slå op i byg reglementet  

Mvh Troels
https://www.bolius.dk/flugtveje-og-redningaabninger-18403

Måske du kan finde lidt info her, ellers er det at få fat på bygnings direktivet. Det hele vil helt sikkert afhænge af hvordan dit hus er indrettet med vinduer, døre osv. Vinduerne skal også have de rette mål for at være flugt sikre.

Er du i tvivlbør du kunne henteoplysninger og vejledning omkring problematikken vis din kommunes tekniske forvaltning.

MVH Njord
Okay, tak for svar. Jeg forsøger mig med teknisk forvaltning 😊

Jeg er helt sikker på flugtveje ikke er et problem, det er mest det med niveauforskel ift. Resten af huset og hvorvidt man må have en hovedindgang i en bygning der ikke har den rette højde for at blive registreret som beboelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis