Badevær renovering og membran

Hej
Jeg har har banket et grimt mosaik gulv op som var støbt oven på det originale terazzo i badeværelset og er kommet ned til terazzoen - over i hjørnet var der dog ikke terazzo så vil støbe beton der så det kommer op i niveau - men lige i hjørnerne mellem vægge og fliser er der kommet lidt huller som jeg vil fylde ud med mørtel/beton - er det et LOVkrav i dette gamle hus fra 1951 ca at lave vådrumsmembran der hvor der i teorien mangler - for klinker på vægge (var der da jeg flyttede ind) og terazzoen bliver der jo
vil pudse multipuds ovenpå klinkerne og male samt Conteco microbeton på gulvet.

p /p
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener at beton også gælder som vådrumsmembran, men du skal finde ud af hvad du gør i hjørnerne, der ville jeg nok sætte noget hjørnestrimmel op og male med vådrumsmembran.
1996 er det et krav at renovering skal der etableres vådrumsmembran i vådzone. Dvs bruseniche og 10 cm rundt om div håndvask, rør mm. Hvor vandet kommer, og hvor vandet forlader rummet.

en membran er ikke cement/beton

Jeg ville få lavet det efter dagens standarder hvis du vælger at renovere badeværelset. Da hverken forsikringer mm, vil dække dig ved evt. skader hvis du undlader en membran.

dvs membran i vådzoner og generelt i hele gulvet hvis der er bad.
Hvis der skal gulvvarme på - lægges rørene så direkte på nuværende gulv (uden membran) og så støbes i beton og så membran ovenpå denne - for hvad hvis der så går hul på slangerne til gulvvarmen - så er der ingen membran til at beskytte?
16mm rør er 5-6cm beton nok ovenpå ?

p /p
Gulvvarme under membran. Det kan nok gå an med 5-6 cm beton når der i forvejen er beton/terrasse gulv under.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hmm der er ikke plads til vandvarme har jeg fundet ud af
Så blive ør Devi elgulvvarme
Må det ligge direkte ovenpå vådrumsmembranen?


p /p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også