Gamle terrassefliser buler op?

Nogen bud på hvorfor gamle terassefliser buler op et sted (ca 1 kvm) Får vand fliserne til at synke eller bule op? Gætter på at stikledningen løber derunder men synes umiddelbart at en eventuel utæthed vil få fliserne til at se våde ud og snarere synke end bule op. 

Lmchm
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Myrer?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Et billede af problemet vil hjælpe, til at give bedre svar.
Har du eks en kloakbrønd under fliserne, ses det ofte af fliserne synker rundt om brønden, og så fremstår området over brønden som om det har hævet sig.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er hverken myre eller kloakbrønd. Jeg opdagede det her til aften men det var for mørkt til en ordentligt billede. Kan prøve at smide et op imorgen. Kan det bare være almindelig vind og vejr som får fliserne til at rejse sig med tiden? Et bestemt sted.

De har ligger der i måske 20 år. Faktisk kan jeg vippe enkelte af fliserne ved bulen en smule med foden når jeg trykker hårdt. Det er herregårdssten. 

Lmchm
Det eneste jeg umiddelbart kan komme på er en trærod, som løfter fliserne. 

Mvh Troels
Ingen træer i nærheden😀. 

Lmchm
Annonce
Jeg tænker at det er de øvrige fliser omkring der synker en lille smule og det får så enkelte områder til at fremstå som om de er blevet hævet, men de ligger nu blot hvor de altid har gjort. Sand komprimere lidt over tid og er underlaget ikke 100 % ens med hensyn til komprimering og lagtykkelse over alt så vil der o er tid fremstå lidt forskelle

Har forsøgt at tage et billede. Dog ikke nemt at fange på kamera. Det er området hvor jeg har smidt lidt sand ml fliserne.  Det har løftet sig betydeligt mere end fremgår af billedet.

Lmchm
Så må du jo bare tage fliserne op i området der er for højt, og rette at, og i med fliserne igen.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det må jeg gøre når jeg får tiden😀 Var blot ude efter svar om det kunne skyldes utæt vandrør/ledning derunder. For så skal det gøres snarest. Men tænker at vand snarere vil få området til at synke, ikke løfte sig. 

Lmchm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis