Gulv varme

Hej
jeg overvejer og lave gulv varme i min 70 kvm køkken stue allerum et langt rum
der ligger gulvspånplader under
nogen der har erfaringer med og fræse ud i de plader ?
uden jeg skal til og brække det hele op og ligge forskalling for det kommer jo hurtigt til og koste en 3000 Kr 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
I den forbindelse er 3000 kr. vist et meget lille budget.
1. Det er ret vanskeligt men muligt at fræse ud i spånplader, når det er så store arealer.
2. Jeg kender ikke f.eks. klikgulve eller for den sags skyld linoleum der kan lægges direkte på varmefordelingsplader så der skal et lille lag spånplader ovenpå.
3. Så skal du jo have højde nok under døre, og gulvet skulle vel helst gå ind under sokkel ved køkkenelementer så du ikke mister bordhøjde.
4. Der skal være sikkerhed for tilstrækkelig isolering under når man hæver gulvtemperatur med 20-25 grader.
5. Så skal du jo have et gulvvarme anlæg i forvejen, ellers koster det jo alene med styring noget mere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vil self tage det klik gulv af der ligger nu også fræse i gulvspånplader
ikke fordi det bugget er lille men hvis man nu kan leje en for en dag for 200 kr
også fræse rille i for tiden er der nok af
mere om det var en totalt umulig opgave
og har lige være i krybe kælder idag med beton gulv også dog kun 150 mm isolering 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis