Bygge højbed af fibercementbrædder - hvordan?

Hej

Jeg skal bygge et par højbede og overvejer at bruge fibercement. Jeg har ikke arbejdet med denne type materiale før. Er der noget jeg skal være opmærksom på og hvordan ville I bygge et højbed?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu  er fibercement jo et vidt begreb. Men hvis man tager udgangspunkt i jemogfix sokkel kant. Så skal de afstives på tværs og samles i hjørnerne. Graves den 5cm ned i jorden så er der styr på den der. Det er svært at sige hvor stivt sådan noget er men måske kan det holde hvis man bare sætter en tværplade i midten. så kan man af 3 sokkelkant lave et bed på 240x80cm. Til samlig ville jeg finde noget passende aluvinkel og en masse 5mm rustfri maskinskruer + skærmskiver. Evt sætte en vinkel både indvendig og udvendig for det er i hjørnerne at svagheden er. Hvis man har en kantbukker ville jeg få den lokale smed til at klippe en masse strimler af galvaniseret jernplade ( de passer bedre i farven) bukke dem i vinkel osv.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
En anden mulighed var, at grave en stolpe ned i hvert hjørne, og (anpå længden) evt. et par på midten, og så skrue pladerne fast til stolperne - så skal det nok blive stående. Du skal bare ikke bruge trykimprægneret træ, da det afgiver giftstoffer til jorden.


Hellere leje end at bo på gaden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis