Lk fuga

Hej folkens!Jeg vil gerne lave et sengemøbel med en lk fuga kontakt i. Planen er selv at sætte en ledning på, og så et stik i den anden ende som kan komme i stikkontakten. Er det tilladt at gøre selv? Det er jo som en slags forlængerledning.

- Og nej, jeg vil ikke bare skrue en forlængerledning fast, selsom man godt kan det, det skal være et lk fuga modul.

Så er det tilladt at gøre selv?

Tak på forhånd
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lovmæssige kan en af elektrikerne sikkert svare på mit bud vil være nej. Det giver jo indtryk af at være fast installation også skal det vel også være lavet som sådan. 

Uanset hvad skal du dog lige overveje det rent praktiske. En fofradåse der bruges til sådan noget er ca fem centimeter dyb målt fra forsiden af pladen. Da jeg ikke går udfra at din træplade er fem centimeter tyk så kommer dåsen til at stikke ud bagpå og sådan en er ikke ligefrem køn. Ligeledes forestiller jeg mig at du gerne vil have pladen kørt helt op mod en væg ? I så fald kunne det selvfølgelig laves ved at sætte dåsen ind i væggen men så er vi helt sikkert over i fast installation

Ask
Det er lige før at en forfradåse vil kunne passe!
Pladen er 38mm i tykkelse. Det skal være som et slags sengebord der skal stå op af væggen, og gulvpanelet tillader pludselig en plads til dåsen.

Kan være der kommer en elektriker på tråden 

For i mine øjne er det lidt 50/50 om det er en fast installation eller ej.
38mm er også noget af en plade. Men du bør måske nok før nogle lister op på bagsiden i en højde over panelet for st dække for dåsen mv.

Man kan jo også sige at hvis du er tryk ved dine evner og du alligevel tager møblet med dig når du flytter så er det næppe noget som man kan brokke sig over.

Men du får nok brug for nogle såkaldte tyller hvis du bruger blød ledning for den kan ikke bare proppes ind bagi en fuga kontakt. En tykke er et lille stykke metal man putter om spidsen på ledningen og klemmer fast så det bliver stift.

Men sats på at elmand eller fabrin kommer forbi, de kan nok hjælpe bedre med den slags

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis