Bordplade til ude køkken med klinker. Hvad plade ? Nevets 7 25-04-2020 23:31 Hej skal ja lavet en bordplade til mit ude køkken og har nogen fliser der skal ligges som top på bordpladen Mit spørgsmål er så kan en helt almindelig mdf plade bruges som underlag ? Eller skal det være i krydsfiner eller noget helt 3 😉🙏 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
mfrost 3258 9400 26-04-2020 07:33 Lige præcis MDF,er nok det ringeste valg til udendørs brug... det suger fugt som en svamp, og vil bule op og vride sig som en slange eller over tid gå i opløsning hvis det får vand på sig.jeg ville bruge en lakeret massiv træbordplade. Evt, med kliker på hvis det er et krav.
PinkHenrik 6108 6300 26-04-2020 13:11 Brug en Wedi plade. Den er let at arbejde med og er beregnet til at lægge fliser på.Den kan ikke suge fugt, og er ikke påvirket af svingende temperaturer.MDF, krydsfiner mm har en begrænset levetid udendørs, da fugten altid vinder over træ. Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...