Nissan Qashqai 1,5 dCi 2008 motorstyringsfejl

På vej i sommerhus (for at lave LDS   ) begyndte min gamle Nissan Qashqai at lyde og føles som om som om, den tabte tændingen på en cylinder eller to efter en længere tur på fartpilot 130 km/t ca. 2800 rpm, da jeg sænkede hastigheden til 110 km/t. Efter nogle kilometer tændtes den røde alarmlampe for motorstyring, så jeg listede ind på næste rasteplads og chekkede instruktionsbogen: Intet alarmerende, men motorstyringen er gået i nødprogram osv. osv. Da jeg startede bilen igen, forsvandt fejlen og jeg kørte lykkeligt videre. På vej hjem, skete det samme (130 - 110 km/t) og jeg kørte ind til en rasteplads (da jeg alligevel skulle tisse). Atter forsvandt fejlen.
Vel hjemme satte jeg min OBD tester til, der kunne fortælle, at der hverken var lagrede eller aktuelle fejl........
Påtænker at have testeren i bilen, så jeg kan sætte dem til når/hvis det sker igen.

Er der nogen. der har en ide om, hvor man skal lede efter fejlen?

God Søndag
Dannie


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
På vej i sommerhus (for at lave LDS   ) begyndte... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det kunne det godt være. Under alle omstændigheder skal du have en ny slange, så køb en ny og monter den.

fase
Hej Dannie

Vi havde en Renault Scenic der opførte sig lidt som du beskriver. Vi kom frem til, at et uheldigt kørselsmønster med mange korte ture havde en stor del af skylden.
Jeg hældte dieselrens på motoren og kørte en lang tur med høje omdrejninger og det hjalp helt gevaldigt.
Processen blev gentaget ca. hver 6. md. Lidt afhængigt af hvor meget vi kørte.
Ikke sikkert dit problem er det samme, men det koster jo ikke det store at prøve.

Lidt kuriøst blev fejlen ofte udløst ved kraftige højresving.

Mvh.
Brian

 Aldrig gå ned på udstyr!

Hej Brian
Bilen kører eíkke ret mange korte ture, men får ofte lov til at strække ud  
Før brugte jeg også Bells Servicerens en gang om året samt et Bells additiv hver anden eller tredje gang, jeg fyldte tanken. På min lokale Circle-K har jeg dog fået at vide, at det er helt unødvendigt, hvis man tanker den dyre diesel. Miles Plus, hedder den vist. Snakkede med min mekaniker i dag (bilen får service i morgen), og han var helt uforstående overfor Circle-K´s besked og anbefaler, at den får en servicerens i forbindelse med eftersynet.
Måske du eller andre har erfaringer med nødvendigheden af additiver med den lorteolie iblandet døde dyrekroppe, man efterhånden er tvunget til at tanke?

Venligst
Dannie

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
"Måske du eller andre har erfaringer med nødvendigheden af additiver med den lorteolie iblandet døde dyrekroppe, man efterhånden er tvunget til at tanke" ?
  - det var sgu god... hva* med din EGR ?? info HER
Vh. Carsten

 

Annonce
Hej CArsten
Tanken med EGR har bestemt strejfet mig. Men mon ikke mekanikerens fine computer udgyder sig i morgen, hvis der er problemer i den henretning?
Jeg ville også have forventet at min billige OBD udlæser ville have nævnt det i forbifarten.

God Aten

Venligst Dannie


Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Problemet løst  
Jeg har i dag skiftet ladeluftslangen, og bilen kører igen fejlfrit.
Min mekanikers computer kunne heller ikke vise nogen fejlkoder, men han var 99% sikker på, at det var bemeldte slange, der gav anledning til fejlen.

Måske burde man starte en ny tråd med diskussion om nødvendigheden af additiver?

Tak for alle jeres input og god søndag

Venligst
Dannie

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis