Kolonihavehus Bundramme

Hej.

Jeg skal igang med at bygge et kolonihavehus. på lige under 30m2. 5meter x 6meter

Min plan var egentlig at bygge rammen i 2x6 trykimp. reglar. og så sætte rammen på stolpebærer jeg støber fast i jorden.

Men vil det være smartere at bygge rammen i 2x8 spærtræ?

Har I i øvrigt nogle bud på hvor mange stolpebærer jeg bør have til et hus af den størrelse? er ikke bange for at sætte for få, nok nærmere sætte for mange, trods dette ikke vil skade :D 

Min plan er i øvrigt at lægge nogle flamingoisolerings plader ned mellem strøerne, så der holder lidt på varmen de kolde dage.

Mvh
Michael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
4 sko på de fem m incl hjørner. Fem den anden vej. Som rem en 4x4. Saml væggene i elementer på jorden og rejs dem på remmen med franske skruer ned i rem. Skrues sammen i hjørnerne og trekanter på 30x30 cm krydsfiner øverste hjørner i stedet for bånd som vindaflast. Gulvspær skruer du i remmen med sko med 60 cm mellemrum. Skru forskallinger op under spær og læg en eternitplader ned mellem spær. Heri lægger du Sundolit isolering. Nu er du sikret mod mus og rotter og behøverikke en randsikring ved sokkel. Husk luft under hele huset.

 

OKay.

Lad mig lige prøve at oprids, så vi er sikre på jeg forstår rigtigt.

1. Du vil lægge 4stk 4x4 trykimp. stolpen parallelt med hinanden. og skal de i så fald ligge på 6m længden eller 5m længden?
2. Så lægger jeg bundrammen oven på. ( vil du stadig lave den i 2x8 eller vil 2x6 være nok i dette tilfælde?)

Hvilken afstand ville du sætte den trykimp. stolpe fra jorden?

ang isolering, så er det faktisk ikke nogen helt dum ide at lægge eternitplader i,

Mvh
Michael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis