Varmepumpe luft/vand til spa/hottub


Har en hottub/vildmarksbad som ind til nu har kørt på gas, men den er nu gået i stykker
jeg overvejer at købe en varmepumpe luft/vand i stedet for.
men jeg noget i tvivl om den nu er så god til hottubs som skal op på ca 40 grader

vi bruger den hele året, groft set hver weekend, så den skal ikke varme op fra 5grader hver gang
jeg har mulighed for at pumpen står inde i udhus, så den står frost frit
vi har self termo låg på når den ikke bruges og den er isoleret i siderne og bunden

jeg er i tvivl om tiden for at løfte temp fra midt 30 til de 40
jeg finder lidt rund tpå nettet om at de maks kan løfte temp til ca 41grader og der jo noget tæt på de 40, så man kan jo komme i tvivl om den kan gøre det, også n år det er kold uden for
og vil jeg kunne gøre det om vinteren ? kigger på en som efter spec skulle virke nede fra -7

nogen erfaringer med dette her inde ??

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes varmepumper der er specielt beregnet til udespa vildmarksbad osv feks https://www.skousen.dk/hus-have/varmeapparater/opvarmning-af-pools/product/swim-fun-heat-pump-inverter-pro-5-2-5-kw-wi-fi/
Du skal lige være opmærksom på at der er en del af disse varmepumper til pool vildmarksbad mm der kun virker ned til 7 grader .Den i linket virker ned til -12 grader .Du vil normalt kombinere varmepumpen samme med varmelegemet så at nå de 40 grader er ikke noget problem
Hvis du vælger en varmepumpe så skal du være obs på at der skal en pladeveksler med rustfri plader, gerne i syrefast kvalitet, ind over, for hvis du sender klorholdigt vand gennem en varmepumpe så holder den ikke lang tid. Klor er noget af den mest aggressive der findes over for metaller. 
den jeg har kig på er til pools, indmad er titanium belagt.
problemet med disse varmepumper er at der kun er beskrevet til pools, dvs alle kigger kun efter om de kan varme deres pool op til 27-29 grader, men jeg vil noget højre op

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Er de ikke pænt dyre? Tænker du kan varme dit bad ok-mange gange op med en el-patron før det økonomisk var billigere med en varmepumpe!

Gaffatape, WD40 og en stor hammer!

mellem den jeg kigger på er til 6000

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis