Terrasse op af hus.

Hejsa :-)

Jeg skal have lavet et lille overdække på min terrasse, B = 3,2m L = 4,10
Jeg vil gerne bruge Reglar på 45 x 95 Fingresamlet for undgå det kommer til virke for voldsomt på sådan et lille overdække, spørgsmålet er om det kan holde?

Mvh
MadDad69


MadDad69
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kigger man på spær tabel for let tag så er det ikke nok. Ved spændvidde på 3,2 m skal man op i 45/140mm pr. 400mm
Men jeg har nu set adskillige overdækninger der er opbygget cirka som du skitserer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Fingersamlet regla ? ?
Er det i ender af de tværgående at du vil fingersamle det med reglar der ligger på langs. ? ?
Det er ikke så stærk som hvis du samler det ved at lægge ovenpå eller bruge bjælkesko. Du fjener jo ca. 1/2 delen af materialer.
Når det er sagt så er det normalt ikke selve samlingen der er afgørende. Det er mere ned bøjning på midten der er udslags givende for om din dimension kan holde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja Fingersamlet (limtræs reglar), de er mere lige, det bare forskellen.
Jeg ligger oven på, eller bjælkesko.
Reglarne er 4,2m lange, og ja jer er bange for nedbøjningen, da 4,2 er et stykke og så med reglar på kun 45x95.
Jeg vil gerne have Rias termotag på 10mm, der skal være ca. 72cm fra midt til midt på reglar når man ligger termo pladerne.

MadDad69
OK hvis det er finger samlinger ende mod ende og lavet fra fabrikken, så holder det til det samme som hele reglar.
Netop ved udestuer / overdækket terrasse kan du være nogenlunde ligeglad med nedbøjning. Det sker jo kun ved ekstrem snetryk, og der opholder du dig ikke derude. Jeg er ret sikkert på at det ikke skvatter sammen, da der som sagt er mange overdækkede terrasser på den måde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis