Køle soveværelse med ventilator i vinduet

Mit soveværelse er allerede begyndt at blive for varmt om natten.

Jeg overvejer derfor at sætte en rigtig god ventilator i vindueskammen, og så sove med åbent vindue, hvor ventilatoren blæser koldt luft ind i soveværelset.

Tror I ikke det vil virke bedst ved at ventilatoren blæser koldt luft ind i soveværelset, eller bør jeg måske sætte den på en anden måde?

Hvor finder man en rigtig god ventilator, som kan stå i vindueskammen?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan alle bordventilatorer klare. De kan reguleres og dreje fra side til side. Men hvis det allerede her ved 4 - 6 graders nattemperatur er for varmt så overlever du nok ikke sommeren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det drejer sig nok mere om at holde solvarmen ude om dagen , nogle udvindige skodder eller en markise vil nok det allerbedste , men noget komplceret at lave , men de der drivhus gardiner med aluminium på solsiden så sollyset og varmen bliver send ud igen kan være  en løsning , der er jo selvfølgelig en varmepumpe sat i kølefunktion , men det er både dyrt i indkøb og drift.

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har vinduer, der lukker op indad, og har sat hvidt fluenet i en ramme udvendigt, de tager lidt af solvarmen, og holder insekter ude, samt skulle der komme en byge står regnen ikke ind.
Så vi har ofte vinduet på vid gab, eller bare åben ved det vipper indag for oven, om sommeren har vi en lille bordvintilator der suger luft ind, kørende om natten.
Det virker super godt...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis