Tomater hvornår kan man regne med den første.

På anbefaling af karlsmart har jeg til dette år indkøbt frø af bloody butcher  Og dansk export.
På albinus frø står der om bloody butcher ". For mens der med de fleste tomater skal beregnes ca. 80 dage fra såning til første høst, kan man med rimelighed satse på at plukke de første ’Bloody Butcher’ kun ca. 55 dage efter såning! " Men det kan jeg ikke få til at passe. Planterne er fine og i god stand. De blev sået den 14/3. De første 2 døde af ukendte årsager så derfor den lidt sene såtid. men alligevel så skulle der være tomater omkring bededag. jeg plantede en plante ud på blivende sted i drivhuset i et opvarmet område den 16/4. Men der er ikke engang de første blomster så tomater til bededag/mors dag er vist helt ud i det blå.
Så kan nogen sige mig hvad der er op og ned på dette.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er alt for tidligt at være ude for en tomat plante, de kim der bliver til blomster tager skade ved under 12 grader om natten.
Du får sikkert tomater men udbyttet bliver forringet.
Eller læser jeg forkert at du har varme på i drivhuset?
Tak for svar.
Kaffemand forstår ikke om du læser forkert. De står i et opvarmet område af drivhuset. der bliver ikke under 13gr.
Men er der nogen som kan forklare den tidsangivelse som står i albinus frø?
Karlsmart vil det sige at man skal bevæge sig hen til er andet forum for at få noget at vide om tomater. Er pt ikke medlem af havenyt. Koster det ikke at blive medlem?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er ganske gratis , og her er det erfarne havefolk , der meget gerne vil hjælpe ......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Og du mener ikke at der er erfarne havefolk her på LDS?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Det må tiden jo vise , jeg ville bare være hjælpsom .................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 25-04-2020 23:25:49

Det må tiden jo vise , jeg ville bare være hjælpsom .................
Hej karl.
Jamen du plejer da osse at være hjælpsom. Da jeg skrev indlægget tænkte jeg at det vidste karl smart nok. Men du har tilsyneladende ret, her på LDS beskæftiger man sig hovedsagelig med lav hus og lidt andre småting. så viden om tomater må nok søges andet steds. Blev bare lidt forbavset da første svar var "prøv et andet forum" Det er bare ærgeligt at man efterhånden er nødt til at være på rigtig mange forum. et for haven et for pillefyr, grill, Lds som mest er om hus. osv. Så tak for hjælpen. Vil overveje om jeg vil et mere forum.

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis