Hvad skal jeg pudse med?

Hejsa

Jeg har fået fjernet en skydedør, og opsat nye vinduer i stedet, de nye er rykket lidt udad.

Det resulterer i at der ny er et ca. 5 cm bredt spor hvor den gamle skydedør sad, hvor der ikke er pudset, på væggen.

Kan nogen af jer hjælpe, med hvordan jeg lettest får gjort det pænt?
Væggene er af gasbeton, som er pudset. Sporet, hvor der mangler puds er omtrent 1cm. Dybt. Og 1 meter højt i den ene side, godt 2 meter højt inden anden..

Jeg ville helst finde en færdigblandet pose/spand.. når viber i disse mængder antager jeg ikke prisforskellen, mellem selv at blande og købe noget færdigt, udgør alverden🙂

Er dette nok beskrivelse til at en af jer kan give mig gode forslag?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En helt standard pudsemørtel er et godt udgangspunkt.

For at få det helt klart skal der nok et lag vandskuringsmørtel udenpå, men der kan du også snyde og simpelthen give overfladen et tyndt æag sandspartel for at få det glat 

Ask
Pudsemørtel.. Det prøver jeg 🙂
De andre vægge er ret glatte, jeg ved ikke om det skyldes fint puds, eller mange lag maling, gennem tiden 🙂
Jeg prøver med pudsemørtel, og ser hvordan det er..
Jeg vander lidt først, så ikke gasbetonen trækker al vandet ud af pudset, forestiller Jeg mig.
Hvis nu jeg er tilfreds med resultat (og mine evner!) Er det så ok, at bruge dette i stedet for at lægge gummifuge op til vinduesrammen?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg ville klart afslutte med en gummifuge op mod vinduet, indvendigt.  

Der er skiftende fugtforhold og træet arbejder mod væggen.

Det andet går også - men jeg ville gå med en MS fuge 

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Ja altså fremgangsmåden er at du forvandler . Personligt pjasker jeg ved på med kalkkost, derefter lægges mørtel på en passende ske. Når mørtel er let tør køres over end en pudsebræt for st fjerne ujævnheder. Når det gøres kan der komme nogle små huller rundt omkring kaldet lunker. De efterfyldes ed mørtel og der pudses med bræt på ny.

I forhold til vinduet så er en ms fuge en god ide. Mørtelfuger er en særlig videnskab og passer nok heller ikke til de øvrige materialer i dit hus. 

Ask
Jeg prøver..
Vand
Pudsemørtel (lidt tykkere end nødvendigt?)
Når det er tørret lidt, rettes til med pudsebræt..

Når jeg en dag er klar fuges rundt vinduet 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Put den mængde vand i din pudsemørtel som der står. Hvis du har købt et standard produkt kan det sagtens klare 1cm dybde og det er sværere at arbejde med hvis det er for tørt (omvendt skal det heller ikke være for tyndt og man skal passe på for når mørtelen er ved at være klar skal der meget lidt vand til for at ændre konsistensen).

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også