Stramt skyde bord

Hejsa
Jeg har købt et brugt bord med 2 udtræksplader, som man kan pille ud og ligge ned under de almindelige plader. Bordet skiller på midten, og ser er nogle skyde ind og ud baner under bordet. Se billederneMin udfordring er at det er megastramt at skyde ind og ud. Man skal hive unaturligt hårdt i hver sin ende for at få bordpladerne fra hinanden. Jeg har prøvet og glide træet med stearin for at få det til at glide nemmere Men uden helt. Er der nogen der har en ide til noget andet der kan få træskinnerne til at glide nemmere. Jeg tænker ikke at olie kan bruges da der er træ der gnider mod træ. Nogen holdning til dette?
Mvh
Thomas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at tjekke om bordet svajer ind mod midten. 

Mvh Troels
Prøv om du kan skrue sargen bedre fast i bordpladen. Når du er igang så skil bordet ad, og rens løbeskinnen og løbelisten. På billedet ligner det at der sidder en plastskinne i. En let slibning af rillen vil nok også hjælpe. 

Mvh Troels
Tak for råddet! Til andre der måtte komme i samme situation, så virker ovenstående. Jeg skilte skydemekanisken ad, rensede det fri for skit og snavs (der var faktisk en del), sleb alt træværk(også inde i rillen) og sleb plastik dimserne. Efter samling kører det super lækkert. Det tog vel en time samlet set.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis