Revner i beton - gulvet bevæger sig

Hej LDS,

Vi har fået hygget beton gulv op og støbt nyt i stuen. I et av værelserne der støder op til stuen og deler væg med den, har vi nu opdaget at der er kommet revner i betonen (den gamle beton - her er der ikke kommet nyt beton). Disse revner var her ikke før.
Vores bekymring kommer så af at betongulvet nogle steder knirker og giver sig/bevæger sig når vi går på det. Hvis jeg sidder på gulvet og min mand går ved siden af, kan jeg mærke bevægelsen fra gulvet.
Det er især slemt ved det lyseblå stykke. Stuen er på den anden side af væggen hvor det lyseblå og det grønne stykke rammer.

Der er også 3 steder hvor der nærmest er krakeleret, de er i en lige linje vinkelret på væggen ind mod stuen.

Skal vi være bekymrede for at der er nogle større skjulte skader? Værelset skal være et lege/vildt rum, så børnene kommer ikke til at være forsigtige derinde.

Mvh Mette

Hej LDS, Vi har fået hygget beton gulv op og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I bliver nød til at tage en snak med det firma der har lavet gulvet og finde en løsning. Det er selvfølgelig nemmest hvis i er villige til at betale noget af det ekstra arbejde. Men start med at lade dem komme med et udspil. 

Ask
askholme skrev den 25-04-2020 11:03:45

I bliver nød til at tage en snak med det firma der har lavet gulvet og finde en løsning. Det er selvfølgelig nemmest hvis i er villige til at betale noget af det ekstra arbejde. Men start med at lade dem komme med et udspil. 

 Det er også planen. Mureren har sagt ja til at komme mandag og kigge, så nu må vi se hvad de siger. 

Det er muligt at hele værelset skal ordnes. Jeg kunne bare se den risiko at man huggede hele gulvet op, gravede ud og skaden så breder sig til næste rum . Ved kun at hugge det op som er revnet så påvirker det kun næste rum minimalt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 25-04-2020 16:18:09

Det er muligt at hele værelset skal ordnes. Jeg kunne bare se den risiko at man huggede hele gulvet op, gravede ud og skaden så breder sig til næste rum . Ved kun at hugge det op som er revnet så påvirker det kun næste rum minimalt.

 Ja, det er nemlig også det jeg frygter ville ske - og næste rum har vi allerede lagt gulv på, så ville være ked af at skulle tage det op igen 😳

Ja, eller skære det fri med diamantklinge. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis