Membrandåse/ledningssamleboks

Hej
Jeg har pillet noget gammelt køkken ned. Der sad en membrandåse på et overskab, som forbinder en stikdåse med vægstik ( i dette tilfælde er ledningerne trukket ud gennem dørkarmen. Inden i membrandåsen sidder ledningerne sammen i to enkelt samlemuffer). Jeg vil gerne sætte en ny længere ledning med stikdåse på. Er det en holdbarløsning at købe en ny membrandåse og ny muffe? Jeg har en ledningssamleboks liggende kan jeg bruge den, da den er mindre ( på den står der dog at den kun må installeres af en autoriseret. Jeg forstår ikke helt hvorfor, da jeg synes at kunne læse mig til at membrandåsesamlingen er noget man godt må selv og funktionen af de to er vel

vh
Rasmus

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
1. Det er ikke en membrandåse, men en rørdåse som mangler tude.
2. Det er det rene fusk der er lavet, for man montere ikke en 3 stikdåse på den måde, ledningerne er ikke aflastede.
3. Det er et indgreb i installationen og er derfor ikke lav-det-selv arbejde.
4. Hvis ledningerne ligger ubeskyttet uden et rør under dørkarmen er det en fejl af de helt store.
5. Din ledningssamleboks er beregnet til at samle bløde ledninger og ikke andre.

Ring efter en elektriker der kan lave det ordenligt.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du må ikke føre "bløde" ledninger gennem bygningsdele, ej heller bruge sådan en 3 stiks dåse til den faste installation.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar det er en installation der var i det gamle køkken som var i huset, da vi købte det. Godt at vide hvad det er og hvad man ikke skal rode ved - tak for det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis