Varmeforbrug

Jeg bor i hus med fjernvarme og har en gennemstrømningsvandvarmer. Efter jeg har lukket for radiatorer og ikke været hjemme i et par dage, kan jeg se at der alligevel er et konstant lille forbrug på omkring 0,02 GJ i døgnet. Alle rør til radiatorer og gulvvarme er kolde. Er det ok med et sådant konstant lille forbrug - jeg tænker det kunne skyldes afkøling afkøling/varmetab eller lignende, eller skyldes det et mindre læk?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at mærke på vandvarmer. Til og afgang er sikkert lidt varme. Det skyldes, at reguleringsventilen lader en lille mængde fjernvarmevand løbe igennem for, at dit fjernvarmestik ikke skal blive koldt. Hvis fjernvarmestikket bliver koldt, vil der gå tid med at fjernvarmevandet kommer frem til vandvarmeren. Det giver spild af drikkevand.

fase
Ja, der er fire rør til vandvarmeren. To til fjernvarmen og to til koldt- og varmt vand. De 28°C tyder på retur temperatur.

fase
Hvis du vil lukke helt, skal du lukke for hanen på måleren, på stikledning fra fjernvarmeværket. Så er der heller ikke forbrug på din brugsvandsveksler. 

Elektronikteknikeren
Jeg vil på et tidspunkt være ude i en lidt længere periode, og der vil det måske være en ekstra sikkerhed at lukke for hanerne på begge fjernvarmerørene. 
Helt klart en ekstra sikkerhed at lukke for begge ventiler. Det vil også være en ekstra sikkerhed at lukke for vandværksvandet.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis