Høvlet tømmer 100x100 (90x90) - hvor kan det fås?

Hej,

Kan det passe, at det ikke er muligt at opdrive høvlet tømmmer i dimensionerne 90x90 mm, dvs. 100x100 mm der er høvlet - ligesom dem her: https://www.homedepot.com/p/4-in-x-4-in-x-8-ft-Untreated-Kiln-Dried-Douglas-Fir-Dimensional-Lumber-279542/300874740. Det er så fra USA, så de er jo ikke lige til at bestille hjem :)

Kan kun finde 100x100mm i ru udgave, eller så kan man finde dem hvor det er trykimprægneret, men det er ikke det jeg leder efter.

På forhånd tak

Mvh Michael

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at ringe til en trælast (Stark, Bygma, XL eller lignende), det er ikke alt der kan findes på nettet...

Med venlig hilsen

Anders

Anders K skrev den 24-04-2020 10:38:09

Har du prøvet at ringe til en trælast (Stark, Bygma, XL eller lignende), det er ikke alt der kan findes på nettet...
Nix, det har jeg endnu ikke prøvet, det må jeg gøre. Tænkte bare det var noget som burde fremgå, så sjældent et produkt er det vel ikke?

KarstenKP skrev den 24-04-2020 10:44:41

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men de har et stort udvalg her:
http://www.olt2.dk/index.asp?Action=vb&SeltypeQ=010021&Vnr=0100010850
Her er noget lignende det du efterspørger, dog i lærk.

 Ja det er noget i den stil. Bor dog i Aarhus, så det er lidt lang at køre til Odense :)

Er det ikke bare høvlede stolper du skal bruge? 

 

Det du leder efter hedder 4x4" høvlet. Når det er høvlet er målene 92mm x 92mm.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 24-04-2020 15:13:41

Det du leder efter hedder 4x4" høvlet. Når det er høvlet er målene 92mm x 92mm.

 Arh, ok - det er skisme specifikt når man skal finde noget nogen gange. Men det er da stadig ikke noget der umiddelbart dukker op mange steder når man søger på det? Er det en usædvanlig størrelse?

Generelt er det normale i DK vel at man bygger i imprægneret træ udendørs og det er mest udendørs man bruger stolper. Så det er nok derfor det ikke bliver set som en standard vare.

Hvad skal du lave med dem

Ask
askholme skrev den 24-04-2020 16:58:11

Generelt er det normale i DK vel at man bygger i imprægneret træ udendørs og det er mest udendørs man bruger stolper. Så det er nok derfor det ikke bliver set som en standard vare.

Hvad skal du lave med dem

 Ja det kan selvfølgelig godt være forklaringen.

Jeg planlægger at lave et hjemmelavet squatrack/powerrack. Ud fra hvad jeg har kunnet læse mig til, er det bedst at træet ikke er imprægneret. Jeg må se hvad jeg kan finde :)
Er det noget udseende mæssigt der gør at du gerne vil have stolper til det? - Du kunne vel sagtens bygge det med spærtræ?, det ville ihvertfald have været mit udgangspunkt

Ask
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis