En lille bunke kampesten.

Har en lille dynge kampesten (kan måske finde lidt flere om nødvendigt) og et stykke tilhugget granit, som jeg måske ku lave til en lille bænk op mod skellet tror det kunne blive fint.
Er der nogen her på LDS som har lavet noget lignende, og hvad har i så fald brugt til at klistre sammen med?

Cement lip (fliseklæb) eller måske noget helt tredje? Benene skal jo helst ikke være for bastante.

Hvordan fastgør jeg nemmest bænkens sæde, er der nogle forslag til dette også, jeg er jo en helt spørge Jørgen kan i jo se.

Har i evt. nogle fotos som i vil dele for inspiration.

Vil på min sædvanlige vis takke for svar på forhånd.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
LIP fliseklæb fungerer fint. Her en stenvæg under konstruktion. Mellemrum mellem marksten og fundablok er udfyldt med beton.

LIP fliseklæb er frostsikker, men regn med et døgns hærdetid. Markstenene understøttes med passende småsten så muren står helt lige.

Nogle steder skulle markstenene understøttes mere solidt mens cementen hærdede - til det formål er engangspaller fortrindelige. Dem har jeg ubegrænset adgang til, så det var bare om at save og skrue en solid støtte sammen .

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Super mange tak Rantzau.

Det var nok også det jeg formodede, at lip var brugbar til formålet.

Tak for dit svar. 

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Glemte lige ...

Overskydende LIP skal renses af med en fugtig klud inden det hærder (på samme måde som trælim der presses ud når emnerne spændes sammen også bør aftørres). Senere er det næsten umuligt at fjerne på stenene.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jow tak det er klart.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis