Bedste bits?

Hej

Lad mig høre hvilke bits i synes er de bedste? Jeg trænger til en større investering på det punkt og er træt af bits i for ringe kvalitet... I hvert fald i de gængse størrelser som T10-25 og PZ2.
Hvilket mærke laver de stærkeste? 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg plejer at købe Wera bits, synes de er ret gode, køber dem i den lokale tømmerhandel, de har dem i små pakker med 10 stk, i hver størrelse.
Så en pakke af hver i de gængse størrelser, så er der til lang tid når det er hobby.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er de samme jeg bruger, men de ligger i løs vægt, så jeg tager en 10 stykker en gang imellem af torz 20. Resten er så sjældne at der kun skal være nogle få i bits kassen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Udover Wera er jeg også glad for Wiha bits

Med venlig hilsen

Anders

Jeg kan anbefale Wera, Luna, Festool og Würth bits,


Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
MNK. skrev den 26-04-2020 00:27:54

Jeg kan anbefale Wera, Luna, Festool og Würth bits,

 Udfra de nævnte mærker er der så nogle fordele eller ulemper ved dem ?

Annonce
Wera, Wiha eller PB Swiss (foretrækker selv PB).

Nok ikke så kendte, men Schröder Bits er også super gode, det suverænt bedste bits sæt jeg har haft.
Men har kun kunne finde dem i sæt, og så bliver det dyrt, så bruger Wera bits

Vi prøver igen, i morgen --
jetdirect skrev den 26-04-2020 19:11:49

 Udfra de nævnte mærker er der så nogle fordele eller ulemper ved dem ?

Würth laver en bits der hedder AW den ligner Torx og Torx kan sagtens skrue en AW skrue i, Würth skruer er med AW kærv og det er bare lige nummeret bedre en Torx, og mere holdbart. også laver de så også nogen supergode skruer.
Det er en AW kærv på billedet.
Ellers er det nok kun prisen der er den store forskel på dem, jeg har ikke oplevet de splintrer/knækker som jeg har prøvet ved andre bits mærker.

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
MNK. skrev den 26-04-2020 21:12:06

Würth laver en bits der hedder AW den ligner Torx og Torx kan sagtens skrue en AW skrue i, Würth skruer er med AW kærv og det er bare lige nummeret bedre en Torx, og mere holdbart. også laver de så også nogen supergode skruer.
Det er en AW kærv på billedet.
Ellers er det nok kun prisen der er den store forskel på dem, jeg har ikke oplevet de splintrer/knækker som jeg har prøvet ved andre bits mærker.

 Disse AW bits passer de ned i en alm torx skrue eller skal det forståes det kun er til würtch aw skruer ?

jetdirect skrev den 26-04-2020 21:21:05

 Disse AW bits passer de ned i en alm torx skrue eller skal det forståes det kun er til würtch aw skruer ?

AW kærv er til Würth skruer,
De har patent på det.
Men Würth laver selvfølgelig også almindelig Torx bits.

Det kosted faktisk lige mit firma 349kr at jeg skulle ind og finde det billede af AW kærven til tråden her, for nu blev jeg nød til at købe sådan et sæt her de har kampagne på Würth det blev jeg nød til at eje :)

https://eshop.wuerth.dk/-/07142020.sku/da/DK/DKK

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis