Hjælp til skæv karm (nogle trick til at rette den..?)

Hej Alle,

Jeg store klovn har fået monteret dørkarmen tilstrækkeligt skævt, at døren nu går på bundstykket. Det gik fint i starten, men med tiden har den sat sig så meget at den går på - øv. Det virker også til at den øverst skru har givet sig lidt.

I kan ser her hvor skævt det står til....

Døren er skuet helt op i hængslet, men det er på lånt tid!
Er der nogle som har et trick til hvordan jeg kan få rettet op på sagen?

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Hej Alle, Jeg store klovn har fået monteret... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
TRRA skrev den 26-04-2020 20:25:18

Ja. Plugs i gasbeton er ikke lykken, har selv flækket tynde vægge med plugs, men det er, som du har opdaget, skruer heller ikke.
Fischer har en injektionsmasse beregnet til det.

Hvordan funger det med injektionsmassen - er den let nok at få helt i bund af skrue hullet, og bliver det stærkt nok?

Tak for alles svar og hjælp, men er blevet enig med mig selv at jeg ikke vil bevæge mig ud i "klam-med-fuks-på-toppen" metoden - det bliver noget bøvl i den sidste ende (vi ved godt nede i maven hvad der er rigtigt). Så ned med hele dynen og om igen.

Hilsen

Ja, du køber "indsprøjtningsspidser" i den rigtige tykkelse. Jeg ville overveje at bore skruehullet ud til overstørrelse, så skruen ikke får fat i betonen igen. Altså hvis hullet sidder rigtigt. 

Mvh Troels
TRRA skrev den 29-04-2020 19:42:36

Ja, du køber "indsprøjtningsspidser" i den rigtige tykkelse. Jeg ville overveje at bore skruehullet ud til overstørrelse, så skruen ikke får fat i betonen igen. Altså hvis hullet sidder rigtigt.

OK - hullet er 6.5 mm. Jeg vil skulle bore det op til f.eks 8-10 mm sådan at den "nye" skrue kun få fat i massen.

Hilsen

Det er ikke noget jeg ved. Jeg tænker bare at skyder du filler direkte i gevindsporet, så vil ny skrue smuldre beton igen

Mvh Troels
Kil døren op, så den sidder, som den skal, inden du injicerer massen og skruer skruerne i. Det er ikke cm men mm, det drejer sig om.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også