Revner i væv i overgang mellem træ og gasbeton

Vi har sat væv op i vores hus fra 1970, der er bygget i gasbeton beklædt med mursten. Over døre og vinduer er der brugt træ. I flere samlinger mellem træ og gasbeton er der kommet revner, fordi træet arbejder (går vi ud fra). Det er mega træls at se på. Hvad har vi af muligheder?

Og så har det undret mig, at der ikke var revner i den tapet vi rev ned, før vi pudsede og satte væv op. Er tapet bare mere slidstærkt?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis I har mulighed så skift træet med gips. Og brug selvfølgeligt armeringstape i samlingen.

Hvis I har lagt puds på træet, så har i nok givet træet så meget fugt at der er for stor spænding i væven nu. Og så er det jo et ekstra sårbart sted, mht døre der smækkes i, hvis stødet forplanter sig op i pudslaget. 

Mvh Troels
Overgange mellem forskellige materialer er bare altid problemetiske hvis der skal væv på, har selv et par steder i mit hus hvor jeg har førsøgt mig med forskellige metode til at få det til at holde og intet virker. Er der mulighed for at sætte nogle lister op som dækker det?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også