Kommentarer til projekt: Nyt Tagpap Tag

Her samles kommentarer til projektet: Nyt Tagpap Tag

Kommentarer vises både her og på projektet.

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kæmpe projekt! Og hold da op, der var meget skimmel mv. - godt du fik det væk.

Hvor mange timer vil du skyde på, at du har brugt? Du må have sparet en formue ved at lave så meget selv.


Mvh. AllanE
Ja, stort projekt!

Det var meningen at det skulle have taget et par weekender,i gode venners lag :)
Men, så ramte corona... Så det endte med at æde mange weekender og det meste af påsken. Alene på taget.
Jeg vil tro jeg har brugt omkring 70-80 timer på det (but who's counting). Jeg sparede en hel del, ja! 

Nu er det tid til at få udhæng udskiftet og nye tagrender op.

Herefter er det nye vinduer (KPK) i hele huset, samt ny beklædning/isolering på udestue (har lige fået specialskåret dansk douglas, til listebeklædning hjem   ).

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Hvorfor lige Douglas til beklædning?? Kigger på at bygge sommerhus derfor er jeg nysgerrig

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det har jeg valgt af flere grunde.

Det er utroligt ret (lige) og det er fedt når man vil lave det med meget små lister (30x25). At man ikke skal kassere for meget.

Det er (næsten) ligeså vejrbestandigt som lærk og kan skoves i DK.

Prisen er rigtig fin.

Det gråner utroligt smukt og har en flot overflade (efter min mening)


Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Madon, jeg ved godt at det er længe siden efterhånden, men jeg står overfor lignende projekt og overvejer om jeg også give undertaget den store tur, som du gjorde, og få udskiftet de mest medtagede brædder.

Du brugte nogle uger på "din del" af projektet, men hvad gjorde du i dén periode ift. vejret? På billederne ser det ud til, at du tog afmonterede brædderne på ret store arealer ad gangen. Kunne du dække det af om natten / regnvejr, eller?

Mvh. AllanE
Hej Allan,

Jeg lagde tag-presenninger ud med lægter under, inden det blev mørkt, hver dag vejrudsigten bare havde den mindste antydning af risiko for regn 😄
sov ikke roligt før den nye pap var på igen.

Planen var at tage en tagside af gangen og dække til, men den plan røg hurtigt da under
taget var af så ringe beskaffenhed.

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis