Troldtekt afklimatisering

Hejsa. Jeg modtog igår 100 troldtekt plader og lagde dem ind for at afklimatisere 14 dage. Men da jeg kommer hjem idag ser jeg at de øverste lag er begyndt at blive skæve. Altså slå en bue.

Har jeg lagt dem forkert eller vil de bare gøre sådan?

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har lagt dem forkert, hvis du kun har 1 række strøer imellem dem. Der skal lige en liste ca. 30 cm fra hver ende, og helst lige over hinanden. Det kan sagtens rettes endnu.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hov tror den har glemt et billede. De ligger ca som du beskriver 😊

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vedhæftede filer:

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
Det kan jeg se nu. Men det betyder ikke noget hvis ikke det bliver meget værre. Du skal bruge en skrue tæt ven ender og i midten så det skal nok komme op på plads.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super tusinde tak😉

Et andet spørgsmål, vi skal have en af fugter op i rummet også. Kan de klare dette eller skal vi vente, eller evt flytte dem

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvorfor skal i have en affugter op? Er det for fugtigt der hvor de står? 

Mvh. Christian M
 

Der har være en vand skade i et andet rum på den anden side af væggen. Men vægen i stuen hvor pladerne står og skal op, er en smule fugtig og skal derfor tøres også.

(Det er en væg af gas beton så den har suget det helt igennem 😊)

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
En affugter er jo en voldsom apparat. Jeg mener at luften bliver ekstrem tør hvor den står og troldtek skal jo akklimatiseres til de naturlige fugtighed der i fremtiden er i rummet. Kan du lade dem stå i 14 dage efter affugter er færdig så skal det nok gå. Ellers må du flytte dem til et rum der næsten samme forhold som i stuen.
Fortvivl ikke jeg er ene mand i gang med et større renoverings projekt, hvor det allerførste der blev bestilt hjem var troldtek plader. S skulle der flyttet en dør, hugges gulv op m.m. Så jeg har ikke tal på hvor mange gange de skide plader er blevet flyttet. Nu er de fleste sat op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay tak😁 skulle bare være sikker på de ikke kunne tage skade af det😊 kan være jeg skal flytte dem bare for at blive tidligere færdig. Vi er næsten lige blevet færdige med at renovere hele huset. Vi fik bare spartlet det gamle panel loft som desværre ikke holdte 😊

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
Husk at få elinstallationer flytte med ned når i banker nyt loft under

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også