Isolering i kælderloft

Hej lav det selv folk

Jeg har pillet det gamle grimme pudsede loft ned i vores vaskerum da jeg har planer om at lægge et lidt flottere gips loft. Men jeg vil jo gerne isolere lidt.
Kan man nøjes med at lægge 45mm bats op, eller giver det for meget varmetab i stueetagen?
Der var tidligere fyldt lidt sporadisk op med noget brunt halløj (se billede) Hvor godt mon det har isoleret? og vil de nye 45mm bats mon kunne give det samme??
Hej lav det selv folk Jeg har pillet det gamle... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Arhh okay, cool cool! Tak for svar 🙏
Hvad tænker du omkring spørgsmålet om overhovedet at isolere? Det er opvarmet kælder, så ville der måske endda være en fordel i at lade noget af den varme kunne stige op til stueetagen?
Og ifht radon fra undergrunden, og fugt fra vasketøj - vil isolering da være en fordel ?

Ang. gipsen - SKAL man da lægge 2 lag gips plader? (Jeg er interesseret i at få så meget loftshøjde på som muligt) :)
Jeg kommer ikke til at anbefale dig at gå på kompromis. Det styrer du selv. Denne løsning lever op til krav idag. Mht til radon så er det nok bedre at få konstateret om du har et problem inden du gør noget ved det. Du kan bestille en radonmåler. Koster 6-800 kr.

Mvh Troels
Altså nu handler det jo om hvor man går på kompromis for enten kommer der mindre loftshøjde eller også kommer der mindre isolering

Jeg ville klart gå ned på isolering.

I forhold til gips så kan du nok nøjes med et lag hvis du bruger brandgips eller fibergips. Første er bedst mod brand sidste er bedst mod lyd. Vær opmærksom på at fibergips er pænt tungt så du får brug for en gipshejs for nemt at kunne sætte dem op i loftet 

Ask
Hej ask
Så du ville måske helt droppe isolering? De smalleste bats jeg har kunne finde er 45 mm men det ville da være skønt at kunne slippe helt. Og ang. støjgener, har jeg ikke noget problem med hvis jeg kunne høre ungerne ovenpå mens jeg står i vaskerummet :)
Annonce
Altså jeg ville klart fylde tomrummet med isolering af hensyn til at mindske støj og kuldebroer mest muligt. Som jeg forstod det ville der være plads til 45mm? Af erfaring så er det iøvrigt den anden vej du bliver irriteret altså når du står i stuen og kan høre vaskemaskinen.


Ask
Arhh det giver mening ;) Jamen så kører jeg sgu med de 45mm 👍 tak for hjælpen til her allesammen. 
Hej herinde... så kommer jeg lige med et lille opfølgende spørgsmål. Jeg er i samme ombæring igang med planlægning af at omlægge rørføringen i vores vaskerum, for at få frigivet lidt plads - og kom i den forbindelse til at tænke på om man monstro må køre et varmerør (eks. PEX rør i rør) inde i loftet, altså over gipspladen, inde ved isoleringen? 
Ja det må du,  men ingen samlinger deroppe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis