Montage af rem på mustensvæg

Jeg skal reetablere et garagetag imellem mit eget hus og nabohuset(har ikke selv taget det ned) og efter at have søgt i forum kom jeg frem til at bruge betonskruer til at montere en rem på væggen hvor spærene skal monteres på og fastgøres i tagkonstruktionen på mit eget hus - men er nu kommet i tvivl om det skal monteres med noget andet end betonskruer.

Husene er fra 56 og er muret med massive sten og remmen vil være understøttet i begge ender med et spænd på 4,5 meter. Spærene der skal monteres på remmen er 195x45 og har et spænd på 3.5 meter. Taget der skal monteres er OSB plader med tagpap.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mener du rem eller bjælke? Altså en rem der skrues ind i væggen (eller hviler ovenpå en mur), eller en bjælke der hviler mellem to mure? Bliver forvirret når du skriver to understøtningspunkter. 

Mvh Troels
Det er så en kombi, remmen skal skrues fast på en mur, men i begge ender er der understøttet.
Det er på muren til højre der skal monteres en rem og den kan ligge an på det murstykke der stikker ud fra nabohuset og i den anden ende kommer der en væg den kan ligge på. Men for ikke at have en rem der kan bære over hele spændet skal den skrues fast på vægen også.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis