spørgsmål til sokkelprojekt

Hej
skal til at støbe et skur på ca 11m2 har gravet en rende rundt ca 95 dyb fra min sokkel på huset. det er den højde min skur skal ende med at have. nu kommet mit spørgsmål.
har købt 15x20x50 fundablokke som jeg vil sætte. men skal jeg bare fylde 70 cm beton i hullet og så sætte 1 række blokke i det våde beton og så sørger for at de er i lod og så næste dag rette til med forskallingsbrætte på hver side så de er i vatter og 100% i højde med sokkel på hus.
eller skal man fylde 50 cm beton i hullet, sætte en række blokke og så dagen efter ligge nye blokke på og forskallingbrætter og fylde det op og rette til? hvad er bedst og nemmest?
håber nogle kan hjælpe 😊
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt to rækker fundablokke forskudt en halv blok i den våde beton, så de passer med færdig højde efter en eller to snore, og fyld dem med beton. Sokkel færdig.

fase
Hvis du kan klare dig med en række, som formentlig stikker op over jorden, er det nok med en række. Jeg skrev to rækker fordi, det er nemmere at lave en pæn sokkel med to rækker blokke. Du sætter en eller to rækker efter eget valg i den våde beton og fylder blokkene op med beton med det samme. Der er ingen grund til at vente med at fylde beton i blokkene. Det giver bare støbeskel, som ikke er ønskværdige.

fase
okay tak for hjælpen . når det så er gjordt hvad bruger man til at pudse den med. har fundet et sted hvor det 3 gange man smøre den i ind. findes der ik noget nemmere?
Soklen pudser du med en blanding af sand og cement i forholdet 4 dele sand og en del cement.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis