Hej, jeg har et kolonihavehuse med badeværelse hvor tidligere ejer har bygget spånplader som væg og gulv
Lagene er
Yderbeklædning
Vindpap
Isolering og stolper 7x7 cm
Spånplade 22 cm
Indvendig
Væv
Vævsklæber
Alm bad vær maling glans 25 til 30 måske
Gulvet
Spånplader med fliser direkte på, tror jeg da spånplade har buet op i midten og knækket flere fliser. Gulv fliser repareret med ny elastisk Fuge så det holder nogen tid endnu.
Bruseniche med fliser også direkte på, da der er en utæthed i flise fugerne som har resulteret i fugtig plet med svamp på bagsiden/udvendig
(det så jeg da jeg tog isolering af fordi jeg ville lægge nyt på udv)
Jeg har ikke ressourcer til at renovere og udskifte med nye rigtige badevær plader på væg og gulv i år.
Måske næste år
1.
Sådan som det står nu har jeg opsat en brusekabine så nichen bruges ikke og ingen vand på fugen og det står uden isolering på bagsiden. For at svampe stedet skal tørre
2.
Spånpladerne afgiver lugt og lidt fugt.
Lugten er virkelig generende og tøj mv lugter.
3
Skal svampen tages af mekanisk på bagsiden og fyldes ud med en form for masse.
Idéer
1.kunne der males m mere lukket maling på vævet indvendig?
2.skal der gøres noget på bagsiden af spånpladerne? Men det lukker vel fugten inde?
3 dine forslag. 😊
Mvh