Afdækning af skruehuller i flisevæg

Min søn flytter i bofællesksab, der er indrettet til fysisk-psykiske handicappede. Derfor er badeværelset indrettet med hjælpemidler til den type beboer. Da min søn "kun" er psykisk udfordret, vil jeg meget gerne demontere toiletstøtter m.v.  
Jeg ønsker naturligvis en løsning der er forsvarlig ifht fugt/vand. Det gør ikke noget at der eksempelvis vil være nogle dækkapper i plast/rustfritstål eller lign. over / eller i hullerne.
Alt vi gør i lejligheden skal kunne føres tilbage til udgangspunktet, derfor er det vigtigt at emnerne kan opsættes igen.
Læste om en løsning med silikone opfyldning af huller. Er det ok for vandtætheden? Skal ravplugs ud først? Kan man lime en dækskive på fliserne hen over hullerne?
Kan limen fjernes igen ?
Hviklken lim er anvendelig ?
Jeg er på bar bund :-)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den normale løsning er, at man borer rawplugs ud, og fylder hullerne op med sanitetssilikone. Det er ikke ret pænt, men så kan man evt sætte nogle klistermærker eller lignende over.

Hellere leje end at bo på gaden.
Bor pluggen ud, fyld op med sanitetssilikone i en farve der passer til fliserne (de findes i rigtig mange farver efterhånden), glit fugen med lidt sæbevand og en finger eller en gummispartel til slut.

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Man kunne osse købe et antal rustfri skiver i passende størrelse. Montere dem med de skruer som sidder der nu. Så ved man osse hvor skruerne er nor det hele skal tilbage igen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hallo! Den nemmeste måde at fjerne en rawlplug på, er med en gammeldags proptrækker. Det har jeg brugt i mange år. 

 

Hvis rawlplugs ikke stikker ud så er silicone alene ok.
Jeg fjerner plugs lidt ligesom Uldal blot med en skrue der skrues lidt i. Hopper skruen ud uden plug så skal den lidt længere ind.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis