Lægge træterrasse

Hejsa,
Jeg har en ide om at jeg gerne vil have en træterrase ovenpå min flise terrasse. Men har lidt spørgsmål omkring det.
1: Kan man ligge en terrease med et terrassebræt ovenpå et terrasse bræt.
Altså et almindeligt trykimprægneret bræt nederst og så lægge trykimprægneret bræder ovenpå.
Gunden til at jeg spørger er at jeg har ikke så meget højde fra mine fliser til min terrasse dør, så der kan ikke ligges en helt korrekt anlagt terrasse uden at fjerne fliser, hvilket jeg helst vil undgå.
Det er sådanne nogle brædder jeg ville bruge på kryds og tværs hvis man kan sige det sådan:

Jeg tænker at ligge det sådan hvis min paint tegning giver mening:

Men kan det overhovedet lade sig gøre? Og vil det holde?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har mail der til at kunne være omkring 5CM i højden, så brædder på en 20-22 mm i hævlet tilstand vil kunne bruges da de jo skal ligges dobbelt om man vil.

Det kan da godt lade sig gøre. Men Jeg ville frygte at det nemt kommer til at ligge og klapper, og selvom du lægger murpap under de nederste brætter (strøer) så vil de komme til at sejle i vand og have en begrænset leve tid. Jeg kan godt forstå ønsket om en træoverflade. Hvor mange m2 drejer det sig om?  jeg ville nok selv i din situation købe noget a la Terrassefliser selv om det bliver noget dyrere. De ligger på noget plastgitter og vil bedre kunne dræne vandet og de vil bedre kunne følge underlaget.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Er der ikke mulighed for at du fjerne terrassefliserne og ligger en dug ud på sandet?
Så er der en del mere højde at arbejde med.
Så kan man altid nivellere enkelte fliser ud som understøtning til strøerne. 

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.
Har tænkt på at fjerne fliser, men er ikke så skarp i at bygge terrasse, så ville helst have det gjort så nemt som muligt.
Men kan godt se at det måske ikke helt er så nemt alligevel :)

Den nemmeste, hurtigste og sandsynligvis billigste løsning er terrassefliser.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også