Afløb i bad

Hej.
Er i fuld gang med renovering af bad, har murer til at lave alt murer arbejde. Jeg er dog i tvivl omkring afløb.
Selve kanten risten skal være på er pakket ind i våderums membran, så den har ikke den kant at tage fat i. Jeg vil mene afløbet sidder for langt nede. Har læst man ikke må forhøje det på nogen måde. Skal det nye beton bankes op og lave afløb om? Kan man gøre andet ordenligt og lovligt?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere typer der har yderligere en ramme. Denne ender i et rør som passer ned i det du har. På den måde kan højden justeres. Men det er ikke tydelig hvilken en du har. Du må spørge murer hvordan han havde tænkt det skal løses.
Men må gerne forlænge hvis man bruger det som er beregnet til det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Man kunne vel godt bruge sådan en her ? Kan se den er lovlig.
https://www.vvs-eksperten.dk/aflob-kloak-gulvaflob-tilbehor-til-gulvaflob-purus-forhojerramme-10mm-153453126

Det afløb jeg har i er:
 https://www.lavprisvvs.dk/wavin-gulvafloeb-vandret-i-pvc-oe110-mm-176453?gclid=Cj0KCQjws_r0BRCwARIsAMxfDRjgL9f7axToD9s6Jfn88HbobH1dXZV7OYY7KzHmdvF7L4cHCFV75sUaAvlzEALw_wcB
Det ser ud til at være ringe udført membran arbejde.
Hvis han da er færdig. Der er ikke smurt nok på øverst til venstre hvor man kan skimte teksten på den dug der er brugt på afløbets flange.
Endvidere er membran lagt ud over opkanten på din afkøbsskål så rammen til risten ikke kan limes korrekt ned over.
Hvis du er heldig kan du skære opkanten fri af membranen med en hobbykniv og på den måde få plads til rammen til din rist.
Jeg går ud fra at du pt har den liggende ved siden af og har fundet ud af at den ikke passer ned over 👍og det er jo godt at du lige var lidt skarp der.. 

Elektronikteknikeren
Du kan kun bruge forhøjer ramme hvis du kan sætte den ned over som en legoklods. Det kan du ikke pt med det sjusk der er lavet.
Det ser ud som om din murer gør som med afløb i stål hvor man støber flangen ned og smører membranen ned i skålen efterfølgende. Med din type afløb skal membranen stoppe og skæres rundt hvor den møder opkanten. 

Elektronikteknikeren
Så må jeg prøve at skære membran fri fra kanten, så skal der laves ny membran. Forhøjningsrammen skal den limes med tec7 eller hvad bruger man der? 
Du skal ikke lave ny membran når du skærer den fri. Det er fordi der pt er for meget, så den går op ad kanten. Den skal blot smøres på den vandrette flange.

Ja tec7 og andre vandfaste montageklæbere er velegnet. Sika 8g henkel laver også flere produkter. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis