Trailer - spg om rust

Hej,
Stod for at skulle skifte bundpladen i min trailer som er en 18år gammel Variant. Jeg kan så se, at der er en del rust på vanger mv.
Jeg er godt tilfreds med traileren ellers og synes ikke umiddelbart at den ellers står for udskiftning. Hvad gør man her?
1) Lader det være og smækker ny bundplade på?
2) sliber det af med en vinkelsliber, så godt jeg nu kan komme til?
3) noget Helt tredje?

Pft :-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm..billede kommer her:
S. Fabrin skrev den 21-04-2020 19:49:18

Hvis du skal have en ny bund i, har du alle tiders mulighed for at give vangerne en gang maling, så benyt lejligheden medens den er der.

 Super. Jeg er dælme på gyngende grund her... Hvad gør jeg? Slibeskive på vinkelsliberen og kommer så godt i bund jeg nu kan? Og hvad for noget maling giver jeg den så? Er det sådan noget her https://www.biltema.dk/bilpleje/bilvedligehold/rustbeskyttelsesmidler/rustbeskyttelsesprimer-gra-2000017146

Det er vist en ok maling, 2x primer og 2x dækfarve, så holder det mange år. Drop maling på spray til sådan noget, da der typisk skal sprayes en 7-8 gange, for at det holder til noget. Vinkelsliber med skrub-skive til det grove, evt. en papirskive for at glatte lidt ud. Ps. Check lys og samleboks nu det er til at komme til. 
Vh. Carsten

 

Jeg har lige skiftet vange på min 9 år gamle variant trailer, en ny koster kun nogle få hundrede kroner.
Så jeg ville starte med at undersøge om der findes reservedelsvanger til din 18 år gamle trailer. Man kan hurtig købe primer og maling for mange penge. Og så tager det kun nogle få minutter at skifte vangen. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Super. Tak for input. Jeg prøver st slibe lidt af og ser hvor omstændigt det er. Et hurtigt opslag viser 250kr+moms for tværvangen, så det kommer med i overvejelsen 😉
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også