Muring af vindueslysninger, hvordan?

Jeg skal til at mure vindueslysningerne op i stuen, de står bare i rå mursten nu. Der har tidligere været monteret nogle krydsfinerplader. Men jeg vil hellere have dem pudset + spartel/filt/maling. Huset har fået skalmur på så har egentligt 3 murstenslag hvoraf de to så sidder i lysningen som en dobbeltmur.

Hvordan gøres dette nemmest og skal der bruges armeringsnet (da det jo er på siden af en 'dobbeltmur'? Skal lysningerne bare stå vinkelret på vinduet ellers skal de have lidt hæld udad. Hvad kan jeg bruge til at opsætte leder med i selve lysningen? Kan man gøre noget nemt i toppen af vinduet, tænker på montere end plade af en art?
Jeg skal til at mure vindueslysningerne op i stuen... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde en murer på besøg i sidste uge og lave præcis hvad du efterspørger.

Han gjorde således:
Fliseklæb -> wedi plade -> Weber multi 280

​Det er på hulmur af mursten.

Fuldstændig som Pugge også siger.

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Ikke for at lokke med trådstarter, men på billedet ses at vinduer har false til en plade beklædning. De bliver synlige efter der er pudset, og så skal der måske en fladliste på til at skjule dem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 22-04-2020 08:04:38

Ikke for at lokke med trådstarter, men på billedet ses at vinduer har false til en plade beklædning. De bliver synlige efter der er pudset, og så skal der måske en fladliste på til at skjule dem.

Jeg tror det er dårlige billeder der skulle ikke være nogen fals. Det der ligner en fals er rester af fugemasse der var mellem lysningspladerne og vinduet hvis det er det du mener.

 

Ok det så lige sådan ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også