Materiale bag radiator

Jeg er igang med det store renovringsprojekt af vores hus og har afmonteret en radiator der har stået under en vindueskarm. Her ser og mærker jeg et mærkeligt materiale det er ret blødt og korklignende. (Se billede)
Kan i svare på om dette er en form for isolation og om det bør erstattes med et andet materiale? Kan det evt. repareres og males på?

På forhånd tak for svar,

Mvh

Mads
 

Venlig hilsen



Mads
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er kork, som man tidligere har brug som isolation bag radiatorer. Du kan spartle evt. huller og male pladen over.

fase
Det er sikkert bare korkplade brugt som isolering. Det nemmeste er nok bare at du smider en gipsplade udenpå, evt med en refleksfolie under, alternativt, fjerner det og isolerer med alm. rockwool eller alutherm.  

HVIS der er fibre i materialet eller hvidt "kalklignende" støv, så kan det være asbestholdigt - men det tvivler jeg på, når det er foran radiator og ikke brændeovn. Bare vær obs.

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Perfekt, tak for meget brugbare svar! 

Venlig hilsen



Mads
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også