Ventilation

Hej Venner :)

Vi er I gang med en større renovation af vores kolonihave, og turen er nu kommet til ventilation i Bad og køkken derfor:

Hvad/hvordan tætter jeg vores vindpap når jeg har boret hul igennem ydrebeklædningen?
Der er ikke monteret Dampspærre (efterlængere overvejelser, og da det ikke er opvarmet om vinteren)

I badet vil jeg gerne have en ventilation med fugt sensor, og en indluftningslem til frisk luft.
Kan disse sættes sammen med noget T-stykke så jeg blot skal bore 1 hul til rist?

Tak! ;) 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Der skal et rør igennem væggen som enten kan være rundt eller firkantet. Så kan vindpap hæftes til det med tape.
Du kan ikke bruge samme hul til ind og udblæsning. Der vil blive en stor opblanding af luft lige udenfor selv om du kan separere luftgennemgang i T stykket.
Men deter heller ikke nødvendigt med luft ind, der er sikkert luft nok igennem døren. Og skulle det ikke være tilfældet kan der sættes en lille rist i den nederst. Så får du trukket luften stille og roligt igennem de andre rum.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Perfekt, tusinde tak for hjælpen

hvad for noget tape skal der bruges?
Gaffa tape er fint. Men dampspærre tape holder også godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis