Skelet skur

Hej hvordan vil i lave remmen til dette skur? Har selv tænkt at bruge 4"x4" til at ligge ovenpå stolperne (der kommer en stolpe mere i midten)Og hvordan vil i lave montering af bjælkesko på væggen? Kan man bare skrue dem direkte på vindpladerne bag beklædningen eller skal man montere en rem på skuret, hvor man monterer dem? Spærtræet bliver 47x145 og synes det bliver noget voldsomt med rem i samme størrelse. 

Vh

Jesper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du ikke allerede en rem bag x-fineren? Hvis du kan få fat i den, så er det det jeg ville gøre. Så må du skære beklædningen til rundt om spær.


Mvh Troels
Du lægger en 47 x 145 hen langs væggen og skruer den fast i de lodrette afstands lister og krydsfiner
Denne 47 x 145 har du på forhånd lavet hakker 1/2 ned i med 47 mm bredde.
Spærene laves ligeledes hak i 1/2 ned så de kan gå sammen med din rem. 2 Skruer skråt ind fra hver side, både over og under hak i remmen.
Samme fremgangs måde ude ved stolper. Dog skal hakket op i spær nok sidde lidt fra enden hvis du påregner udhæng.
På det lille skur kan de 72 mm sagtens holde i enderne. Så skal der ikke bruges bjælkesko.
Lidt afhængig af højde saver du 1/2 delen væk af toppen på dine stolper så remmen der får en hylde at ligge på.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Super tak for svar. Hvad vil du evt synes var pæneste at nederst af remmen på skuret går til? Til info er 2,15 m til bunden af limtræsbjælken på venstre side.


Jesper
Det er vel et lukket skur, så jeg synes ikke at limtræs bjælken bør have indflydelse på højden.
Så højt som muligt sådan at taget på skur kan gå ind under udhæng på hus. Og fald udad så får du alligevel lidt lavere i yderenden.
Skal det flugte noget kan du jo lave en vandret sternplade, på samme højde som limtræsbjælken.
PS. Jeg synes at du tidligere skrev at remmen ligger højere oppe. For mig ser det ud til at limtræ fortsætter ind bag beklædning. Så den nye rem på huset kan få nogle lange skruer ind i limtræ.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Limtræsbjælken går ikke hele vejen igennem, kun Ca 50 cm ind i skuret 

Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis