36V slagboremaskine

Hej,
Jeg skal bore i klippe, men jeg er i tvivl, hvad jeg skal være opmærksom på i forhold til maskine og bor.
Det skal være batteri, for jeg har ikke adgang til elnettet, hvor vi skal arbejde.

Jeg tænkte noget ala denne:
https://dk.rs-online.com/web/p/boremaskiner/1443186?cm_mmc=DK-PLA-DS3A-_-google-_-CSS_DK_DK_Værktøj_Whoop-_-(DK:Whoop!)+Batteri+-+Bore/Skruemaskiner-_-PRODUCT_GROUP&matchtype=&pla-317772384923&gclid=EAIaIQobChMIpvqAu5326AIVj6iaCh2r7gOSEAQYAyABEgL50vD_BwE&gclsrc=aw.ds

men er åben for alternativer.

Bor? Jeg skal bore i klippe, så hvilken type bor er det stærkeste?
Vi har tidligere oplevet, at skulle sætte noget op i meget hård klippe, noget som virkelig slider på et bor.

På forhånd tak for svar.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hilti laver nogle gode bor, de har forskelligt både i 2 og 4 skærs.
(de laver forøvrigt også nogle super gode borehamre)

Vi prøver igen, i morgen --
Hvor mange huller skal du bore? Hvis det kun er få huller kan du sagtens klare det med en billigere borehammer og billigere bor, men igen, hvis det er et stykke værktøj der skal bruges til større opgaver eller jævnligt ville jeg ikke spare på kvaliteten.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
c. 30 huller.
Sidste vi var afsted, var vores udstyr underdimensioneret, så vi skal have noget der kan noget. Oplevede klart at bor hurtigt blev slidt af at bore i hård klippe
Ring/skriv  til dem her, og forklar hvad du skal bruge udstyret til, så finder de ud af hvad du har brug for.
De har solgt værktøj og tilbehør siden 1931 og er utrolig flinke.
​https://www.dorchdanola.dk/

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis