Male carport - hvordan?

Hej

Jeg skal til at male et monstrum af en carport. Jeg satser på at male det sort, men hvilke forberedelser skal jeg gøre for at få et godt resultat? Algerenser, vask og slibe? Kan jeg bruge nogle redskaber for at gøre det nemmere for mig selv. F.eks. Højtryksrenser?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Algerens på, og vente 1 uge hvorefter du højryks renser. Men så skal du igen vente til det bliver tørt, og tiden er som bekendt vejr afhængig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har set noget som der står mindst 8 grader på. Det skal overholdes.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det ligner trykket træ, og så vil jeg ikke anbefale højtrykrenser. Skyl af med vandslangen og en børste.

... for øvrigt virker brun sæbe og en børste lige så godt som algerens. Det virker med det samme og du behøver heller ikke vente på rette temperatur.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg ville anvende en laserende træbeskyttelse og ikke en dækkende. Jeg ser rigtig mange tilfælde af "efterbehandlede" garager/skure, hvor malingen skaller af efter 2-3 år. 

Mvh Troels
Annonce
Det er nok mere reglen end undtagelsen hvad TRRA beskriver.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Giv det algerens og vask det ned med vand og børste 48 timer efter. Derefter venter du til det er tørt dvs højst 15% fugt og så maler du det to gange.. Hvis behandlingen er udført korrekt og produktet er godt burde du først skulle male om mindst 5 år igen

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Ok. Det gør jeg. Den algerens jeg har købt, må ikke bruges under 10 grader, så jeg må nok vente til maj.
Så har jeg givet carporten algerens og vasker det af igen om et par dage. Hvor lang tid tror I at der vil gå før at træet er tørt nok til at male?
et par dage med tørvejr.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også