Estimate på elarbejde (flytning fra ny til gammel Tavle)

Hej,

Jeg har i dag to tavler, eller en trækasse og en Tavle, jeg vurdere at der fint burde være plads til udskifte de gamle grupper med nye som monteres den nye Tavle, så herudover skal hfi relæet skiftes til hpfi eller hvad de nu hedder i dag. Hvis det har nogen betydning sidder måleren mere eller mindre på ydermuren bag den nye tavle

Er der nogen af de el kyndige der vil give estimat på hvad det skal koste at få lavet
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er noget af det vanskeligste.
Men man vil nok pille gammel tavle ned og flytte den nye opad. Så er der chance for at alle kabler kan nå. Der skal jo nye gruppeafbrydere og hpfi med i beløbet så det bliver nok 8 - 10.000 kr.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
For et par år tilbage gav jeg 4000 i ren elektriker løn for sådan en opgave.
Når du nu skal igang så vil jeg anbefale du for flere hpfi relæer (2 er vist lovkrav) så du ikke fjerner al strøm hvis det går. Ex udendørs på sit eget hpfi, kælder / bryggers på anden og tredje til resten (fryser) 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Måske billigst at købe en færdig tavle, så er den ce godkendt, og med alle nødvendige beregninger.
ved ikke om denne her passer til dig, men bare som et eks. LINK


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 20-04-2020 14:31:27

Måske billigst at købe en færdig tavle, så er den ce godkendt, og med alle nødvendige beregninger.
ved ikke om denne her passer til dig, men bare som et eks. LINK

 Den elektriker, som skal flytte og bygge tavlen om, laver selv CE mærkningen, så der er ingen problemer i det og derfor heller ingen grund til at købe en ny tavle.


fase
S. Fabrin skrev den 20-04-2020 17:34:45

 Den elektriker, som skal flytte og bygge tavlen om, laver selv CE mærkningen, så der er ingen problemer i det og derfor heller ingen grund til at købe en ny tavle.


Tænke nu på hvis det alligevel endte i Lav Det Selv  

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Det er overhovedet ikke gør det selv arbejde. Skulle man falde for fristelsen til at lave det selv, er det fuldstændig ligegyldigt med CE mærkningen. Egetforbruget for komponenterne kan man slå op hos fabrikanten og dermed kan det samlede egetforbrug beregnes. Du har formentlig på de LAUS kurser, du har været på, fået kendskab til reglerne for arbejde under spænding? I det omtalte projekt er det ikke lovligt at udføre arbejdet under spænding.

fase
Som elektriker vil man nok ikke lige skifte den ud med spænding på. Men helt enig det ligger langt over normal lds arbejde.
Når det er sagt så er os gamle elektriker rotter jo i samme båd. Når der ikke er autoriseret firma bag så må vi ikke en skid mere end hr. og frk Jensen.
Meeen håndelaget er der jo stadig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svarene.

Det er aldrig noget jeg selv vil rode mig ud i, men har ingen ide om hvad det ville skulle koste, så hvis en kom og sagde det skulle koste 10k så kunne jeg nok være tilbøjelig til at sige ok, men nu ved jeg ca hvor det bør ligge
Jeg tror det vil tage en dags tid. Og arbejdsløn for en dag er ca. 6-7000 kr. og så materialer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis