Det er vigtigt, at rækken af huller bores vandret, samt at rækkerne parvis er vandret.Jeg bruger træbor, med et dybdestop, så man ikke borer ud gennem siden. Set er sådan en lille metalting, som passer nogenlunde til boret, og hvor man skruer en lille pinolskrue ind for at stramme. Alternativt kan man sætte tape på, så man ikke borer for dybt.
Ofte borer jeg kun lige der hvor hylde/skuffen skal monteres, jeg gider ikke lave lange rækker med huller - men det er et temperamentsspørgsmål.
Hylder kan man skære til på mål, mens skuffe er faste. Her kan man skrue lister/lægter/strimler af spånplade under, så bredden passer (Ofte bare den ene side).
Alternativt kan man ofte skrue skuffeskinner direkte ind i siden, hvis man mærker op. Så vidt jeg husker, bruger Ikea nogle tykke skruer (til forberede huller) på 5 eller 6 mm.
Jeg har i et enkelt tilfælde lavet et ekstra korpus inden i et klædeskab, som breddemæssigt passede til skuffer med skinner. 😄Det er ikke så svært, men ofte lidt besværligt at komme til. 😁
Træd ikke på mine ledninger :o)