Etablering koldsvand køkken i kolonihavehus

Er der nogen herinde der kan hjælpe med viden om etablering af vand inde i kolonihavehus til thekøkken? Huset er en tom skal kun med el, men i haven er vandhane med 2 tilkoblede slanger, som kan slås fra individuelt.
 Kan man let etablere kold vand inde i huset eller alternativt et udekøkken oppe ved huset. Vandhanen er ca 50 meter væk fra huset. Kan det gøres enkelt? På forhånd tak for hjælpen!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan grave noget PEM slange ned, fra tilslutningen til huset. Da der bliver lukket for vandet om vinteren, behøver du ikke grave det ned i frostfri dybde. Det er dog en god ide at tømme slangen om vinteren. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

1000 tak for hurtigt svar. Jeg er helt blank med gør det selv, så jeg forstår ikke helt. Jeg forestiller mig at jeg 'forlænger' den ene af de vandslanger der går fra den udendørs vandhane ned i havenenden og graver den ned indtil den 'udspringer' tæt ved huset. Indenfor er så et bord med vask (forestiller jeg mig),men resten kan jeg ikke se for mig....Hvor løber vandet egentlig ud igen?? Hvad gør andre med kolonihaver? Er den PEM slange egnet til drikkevand? Måske nemmere med udendørskøkken, men samme problematiks, med at få vandet til at løbe ud af en vandhane ved en køkkenvask og så afløb, hvor og hvordan? på forhånd tak for svar og hjælp.

Den ene ende skal monteres på din nuværende aftapningshane. Der findes et utal af fittings, her må du forhøre dig hvor du køber slangen. Den anden ende tilsluttes din vandhane. også med div. fittings. Hvis din vandhane er til kold og varm vand, skal tilslutningen blændes af.
Er de fleste kolonihaver ikke kloakeret efterhånden? Eller kan du lave en faskine...
PEM er til drikkevand. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

1000 tak :-.) Nej, ingen kloakering, så det bliver faskine. Det lyder som et projekt jeg måske kan finde ud af :-) Tak igen
Du må ikke udlede spildevand til en faskine. Du er nødt til at opsamle spildevandet og flytte det.

Tak, jenshøj :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis